چرا تیم مشایی به ماجرای وزارت اطلاعات دامن زد ؟

به وبلاگ خبرگزاری شوش نیوز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
حوادث جاده ای
شوش پایتخت تمدن ایران زمین
شهر الوان
شهر شاوور
شهر حر رياحي
شهر صالح مشتط
شهر هفت تپه
شهر بهرام
فرهنگ عمومی
فرهنگ و هنر
فرهنگ و ادب
اجتماعي
حوادث غیرمترقبه
حوادث و کشف جرائم
علمي و فناوری
سياست داخلی
سياست خارجی
حوزه و دانشگاه
دين و مذهب
فلسفه و منطق
اقتصاد و صنعت
اقتصاد و کشاورزی
هدفمند سازی یارانه ها
عكس خبری
تاریخ و باستان شناسی
صنایع دستی
گردشگري
آموزش هنرهای نمایشی
آموزش روزنامه نگاری
آموزش عکاسی
آموزش موسیقی
دفاع مقدس و خاطرات
وصیت نامه شهدا’
دانيال شناسی
دعبل شناسی
احاديث و ادعیه
توصیه های امام خمینی(ره)
فرامین مقام معظم رهبری
ورزش شوش
بهداشت و سلامت
شهرستان شوشتر
شهرستان اندیمشک
شهرستان دزفول
شهرستان گتوند
شهرستان مسجدسلیمان
سرمقاله
سخن روز
اضافات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 1633
بازدید کل : 20450
تعداد مطالب : 398
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

چرا تیم مشایی به ماجرای وزارت اطلاعات دامن زد ؟

چرا تیم مشایی به ماجرای وزارت اطلاعات دامن زد ؟

ارسالی از : عبدالزهرا برهانی

به گزارش شوش نیوز نادر نعمتی در این خصوص می گوید  : نامه مهم هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری در باره احمدی نژاد و فضای سیاسی کشوردر تاریخ 19 خرداد 1388 ، امروز به عنوان سندی در سایت خبرآنلاین ( 06-02-1390) مجددا ارائه شده ، تا به رییس جمهوری بگوید نگذارد محتوای متن در باره او مصداق یابد.

به نقل از خبرآنلاین ؛ در وبلاگ محمد مهاجری آمده است که« آقای احمدی نژاد ! نگذارید تحلیل آقای هاشمی درست از آب درآید...در آن نامه که هم اینک قصد تحلیلش نیست این جمله آمده است:"اینجانب قصد ندارم که دولت موجود را مثل دولت بنی‌صدر معرفی کنم و یا سرنوشتی شبیه آن دولت را برای این دولت بخواهم..." همچنین نامه با این بیت معروف پایان پذیرفته است:سرچشمه شاید گرفتن به بیل/چو پرشد نشاید گرفتن به پیل کاش آقای احمدی نژاد بدون فوت وقت ، ثابت کند تحلیل آقای هاشمی درست نیست. به این ترتیب آقای رئیس جمهور می تواند سر چشمه را بابیل بگیرد قبل از آن که دیگران به ناگزیر آن را با پیل بگیرند.»

ولی باید یک سوال اساسی مطرح کرد و آن این که دلیل اصلی ای که می تواند فضای سیاسی را ملتهب کند چیست؟

به نظر می رسد که موضوع باید بسیار فراتر از آن چیزی باشد که درباره ماجرای وزیر اطلاعات مطرح است. احمد توکلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مسئله را از زاویه دیگر مطرح می کند. او برروی شکاف های اقتصادی انگشت می گذاری که امروز مسئول آن کسی نیست جز رییس جمهوری . او معتقد است برنامه بودجه سال 90 تورم زاست . علاوه براین ریاست مجلس برای بار دوم موضوع شکایت از ریاست جمهوری را به قوه قضاییه برده ، و به نظر می رسد تخلفات بودجه ای که دیوان محاسبات برآن تاکید دارد و دیگر تخلفاتی که در حوزه معاملات نفتی صورت گرفته و کاتوزیان ریاست کمیسیون انرژی مجلس به آن اشاره کرده ، می تواند ، شواهد خوبی برای نگرانی رییس جمهوری به منظور به دست آوردن بهانه ای برای ترک سمت ریاست جمهوری تلقی شود. به گفته دادستان کشور ، محسنی اژه ای ، اکنون پرونده شکایت از رییس جمهوری به دادسرا رفته است. رییس کمیسیون اصل نودم مجلس نیز با اشاره به بررسی پرونده وزارت ورزش و جوانان در کمیسیون متبوعش، گفت « کمیسیون اصل نودم تخطی دولت از قانون را به او تذکر خواهد داد و در صورت عدم توجه دولت، گزارش کمیسیون در این باره در صحن علنی قرائت خواهد شد. »

نماینده گلپایگان در مجلس تصریح کرد که « در جلسه کمیسیون مقرر شد که کمیسیون در وهله اول تخطی دولت از قانون را به او تذکر دهد و اگر دولت به این موضوع توجهی نکرد، گزارش کمیسیون اصل نودم در صحن علنی قرائت خواهد شد. »

ماجرای اوضاع اقتصادی به اتاق ایران هم رسیده است . در نشستی که عصر روز دو شنبه با حضور نمایندگان تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق بازرگانی ایران و رئیس و اعضای هیأت رئیسه اتاق ایران در محل این اتاق برگزار شد، اسدالله عسگراولادی هشدار داد فضای کسب‌و‌کار، به شدت در حال آسیب دیدن است.

به گزارش خبر آنلاین « اسدالله عسگراولادی» تصریح کرد: « فضای کسب‌و‌کار، به شدت در حال آسیب دیدن و محیط کسب‌و‌کار در حال رنجیده شدن است که از اتاق ایران می‌خواهیم آن‌چه در توان دارد برای حل مشکلات آن‌ها انجام دهد.»

ولی به نظر می رسد که مشکلات اقتصادی اکنون به مسئله اساسی شکاف میان دولت – ملت تبدیل شده است. در هفته گذشته ، قیمت اجناس در سبد خانوار 25 درصد گران شد. مسئولان دولتی از چنین پدیده ای به عنوان اصلاح قیمت ها یاد می کنند و معتقدند که موضوع گرانی منتفی است. با این همه به گزارش خبرآنلاین «حجازی» از سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت نیز با اشاره به افزایش 10درصدی قیمت مواد اولیه، افزایش 10درصدی حقوق کارگران و نیز افزایش 10درصدی قیمت حمل‌و‌نقل این سؤال را مطرح کرد که آیا با وجود افزایش قیمت‌ها از شهریور سال گذشته تاکنون، ادامه کار واحدهای تولیدی امکان‌پذیر خواهد بود؟

دولت همچنین وعده می دهد که در سال جاری 2 میلیون و 500 هزار شغل ایجاد خواهد کرد ، این درحالی است که رقم مذکور تنها در شرایطی قابل تحقق است که در حوزه ریزبدنه های اقتصادی و اجتماعی ، تحولی عمیق صورت گرفته باشد که با توجه به مواضع اسدالله عسگر اولادی ، چنین هدفی محال می نماید.

از همین روست که نرخ بیکاری در برخی از استان‌ها بالای 45 درصد اعلام شده است . به گزارش مهر با توجه به این که بیش از 70 درصد جمعیت کشور از جوانان زیر 35 سال سن تشکیل شده است.

در نهایت دولت به هر شهروند ایرانی متعهد شده که ماهیانه 45 هزارتومان یارانه پرداخت کند. اگر آمار دولت درست باشد که حدود 60 میلیون نفر یارانه مذکور را دریافت می کنند ، در این صورت ماهیانه 2 هزارو 700 میلیارد تومان به شهروندان پرداخت خواهد کرد. رقم مذکور در طی یک سال معادل 32 هزار میلیاردو 400 میلیارد تومان خواهد شد. این درحالی است که دولت برای درآمدهای سال 90 خویش از مجلس چیزی حدود 60 هزارمیلیارد تومان برای سال 90 تقاضا کرده است که این امر به معنی آن است که در برابر هر 50 تومان ، 100 تومان دولت از هر شهروند ایرانی دریافت می کند که این امر خود به منزله فقیر تر شدن مردم است. ‌به گزارش ایسنا عادل آذر استاد دانشگاه تربیت مدرس و رئیس مرکز آمار کشوردر تاریخ 7 خرداد 89 از10 میلیون ایرانی زیر خط فقر مطلق، 30 میلیون زیر خط فقر نسبی خبرداده بود.

پس از آن در تاریخ 01- آبان -1389 رسانه ها خبردادند که فقر باعث شد پدرخانواده کودکان، همسرو خودش را بکشد. آیا نمونه ای از خروار بود. با این همه تیم آقای مشایی سعی دارد برای حل شکاف های موجود به توزیع ویژه‌نامه «مکتب ایران» در شهرکرد بپردازد. به گزارش تهران امروز پس از توزیع ویژه‌نامه «مکتب ایران» در دانشگاه تربیت مدرس، اخبار واصله از توزیع اخیر این محصول در محل اقامه نماز جمعه فرخ شهر استان چهار محال و بختیاری بین نمازگزاران حکایت دارد. از نظر کارشناسان اقتصادی ، این دست از مطالب نشانی های غلطی هستند که در پاسخ به بحران اقتصادی موجود داده می شود.

سایت آیین‌نیوز به نقل از «هفت صبح» نوشت که یک منبع مطلع در دفتر رییس‌جمهور به هفت صبح خبر داد که رییس‌جمهور روز گذشته برای تجدید بیعت به دیدار رهبر انقلاب رفت. این منبع نزدیک به اصول‌گرایان پیش رو افزود، اقتدارگرایان داخلی از یک سو و اپوزیسیون رادیکال بیرونی از سوی دیگر در تلاشند با رادیکالیزه کردن تنش‌های ساختاری، مسیر اصلاحات را به بن‌بست بکشانند که با اقدامات ریییس‌جمهور این تلاش به سرانجام نخواهد رسید.

شاید با این رویکرد ، اکنون باید شاهد اخباری در باره حضور رییس جمهوری در عرصه فعالیت روزانه نهاد ریاست جمهوری باشیم تا وی نسبت به آن چه در باره شرایط اقتصادی روی داده ، به نمایندگان مردم درمجلس پاسخگو باشد و این تحلیل به سایت های رادیکالیست ها راه نیابد که عملکرد اقصادی و اجتماعی دولت ، راهی جز حرکتی که رییس جمهوری در پیش گرفته ، پیش پای ایشان قرار نمی دهد.

در واقع بعید به نظر می رسد که تیم نزدیک به مشایی مسئله اصلی اش ماجرای وزارت اطلاعات باشد ، در واقع این تیم باید پاسخگوی مسائلی قانونی در حوزه اقتصادی و عملکردی دولت باشد که دامن زدن به موضوعی چون وزارت اطلاعات می تواند برای مدتی افکار عمومی را از موضوع اصلی منحرف کند .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط در 13 ارديبهشت 1390برچسب:, در ساعت 23:34 | |

درباره وبلاگ

به سایت شوش نیوز خوش آمدید
آرشيو
ارديبهشت 1390
فروردين 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
اسفند 1385
فروردين 1385
بهمن 1384
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
عباس کرم الهی
لينكستان
خبرگزاری افق شوش
عاشورائیان
سینما فارس
هواشناسي شوش
وب سايت دكتر علي شريعتي
پايگاه خبري لرنا
دسته ورزشی بهمن شهرستان شوش
خوزنیوز
گروه تئاتر انديشه شهرستان شوش
ایمیل فارسی
سایت جهانی العالم
استانداری خوزستان
سایت استاد شهید مرتضی مطهری
وب سایت دکتر محمدباقر قالیباف
سایت شخصی استاد محمدرضا شجریان
سایت شخصی دکتر محمد اصفهانی
تک سرا بزرگترین فروشگاه مجازی در ایران
پايگاه انتيرنتيي داريوش پارسا
طراحی و تولید نرم افزارهای کامپیوتر و وب سایت های مدارس و شرکت ها
خبرگزاری شوش فردا
سامانه قرض الحسنه ازدواج
جویندگان کار
وبلاگ شخصي حسن هژبري
آموزش کسب درآمد و جدیدترین برنامه ها
سلامت نیوز
سایت رسمی سیدجاسم ساعدی
پایگاه اینترنتی داریوش پارسا
دژپل
وبلاگ مشاور جوان فرماندارشوش
خبرگزاری شوش نو
سایت نماز
وب سایت بنیادشهید شوش
مرکزخدمات حوزه های علمیه
شهداي سرزمين پاك ايران
خبرگزاری شبستان
خبرگزاری قرآن
خبرگزاری قرآن ایران
روزنامه نگار مستقل شوش
پایگاه گروه نمایش اندیشه شوش
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شوش نیوز و آدرس shushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

خط مشی خبرگزاری شوش نیوز
مدیران خبرگزاری شوش نیوز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , shushnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com